Selous’da Safari
21 November 2012

Safari serüvenimize daha uçaktan adım atar atmaz başlamıştık aslında. Havaalanı ( daha doğrusu düzleştirilmiş tarla) ile kamp arası yaklaşık 1 saat ve iner inmez bize yorgun olup olmadığımızı ve kısa bir safari yapmayı  isteyip istemediğimizi sordular. Tabi ki cevabımız evet idi ve direkt olarak safari serüvenimize başladık. Safari gerçekten çok değişik bir tecrübe bazen dakikalar hatta saatlerce jeeplerle dolanıp görmeyi beklediğiniz hayvanlara rastlayamıyorsunuz bazen ise hiç de beklenmedik bir anda karşınızda inanılmaz görüntüleri ve haşmetleriyle beliriyorlar. Bu ilk safari deneyimimizde de çok şanslıydık doğrusu, bir ağaç gölgesinde bir arada duran tam 6 tane erkek aslana rastlamamız tam manasıyla tatile harika bir başlangıç yapmamızı sağladı.

Safari’de genel olarak jeepler ile dolaşıyor ve tecrübeli rehberlerin yönlendirmesi ve keskin gözleri sayesinde – bazen 1 km ilerideki bir yırtıcıyı görebiliyorlar ki şaşıp kalmamak elde değil – vahşi hayvanları doğal yaşam alanlarında gözleme ve izleme şansına sahip oluyorsunuz. Bu esnada rehberiniz size doğal yaşam ve hayvanların özellikler hakkında da detaylı bilgi veriyor.

Bir başka nokta da safari yaptığınız jeeplerin özellikleri ve kimlerle bu jeepleri paylaştığınız. Bu konuya değinmek istiyorum çünkü aranızda benzer bir seyahat yapmak isteyen var ise bence en önemli konulardan birisi bu çünkü doğal hayatı gözlemlerken bu jeeplerin özellikleri büyük önem taşıyor. Biz etrafı tamamen açık bir jeep ile ve tamamen bize tahsis edilmiş şekilde tüm tatilimizi geçirdik ve çok da memnun kaldık. Rastladığımız bazı jeeplerin etrafının kapalı sadece yukarısında gözlem yeri olduğunu ve bir kısmının balık istifi gibi 6-7 kişi ile gezindiklerini gördükçe doğru bir kampta safari yapmanın ne kadar önemli olduğunu algıladık, önerim benzer bir safari programı alacaksanız mutlaka bu noktaya dikkat edin.

Önceki yazımda bahsettiğim gibi Selous, Serengeti veya Masai Mara gibi popüler değil ve de büyük göçü seyretme imkanı tanımıyor, hatta o bölgelere göre bünyesinde daha az hayvan barındırıyor ama kesinlikle çok daha sakin, bakir ve ziyaretçilerine gerçekten doğa ile baş başa kalma imkanı sağlıyor. Safari programlarında hep bahsedilen Big 5 teriminden de yeri gelmişken bahsetmek gerekiyor. Big 5 Afrika’da yaşayan ve bir safaride mutlak görülmesi gerekli 5 hayvanı temsil eden bir terim. Bu hayvanlar Aslan, Leopar, Fil, Cape-Buffalo ve Gergedan.  İşin gerçeği gergedanı bir çok yerde görmek çok zor ve görenler çok şanslı sayılıyor ancak geri kalan 4 tür hayvanı rahatça görebiliyorsunuz. Biz biraz daha şanssıszdık ne yazık ki bol bol Aslan, Fil ve Buffalo görmemize ve uzun saatler aramamıza karşılık ne yazık ki Leopar göremedik. Aslında Selous’da ki Leopar sayısı Aslan sayısından çok daha fazlaymış fakat Aslan ne kadar tembel ve hereketsiz ise Leopar’da bir o kadar çekingen ve hareketli ayrıca ağaçlarda yaşadığından görme şansınız çok ama çok az.

Tabi bu hayvanlar gördüklerimizimn sadece bir kısmı bunların haricinde çeşit çeşit Antiloplar, Zebra,  Wildebeest, Timsah, Hippopotamus, Çakal, Sırtlan, Baboon, Maymun, Kartal, Akbaba ve onlarca çeşit farklı kuşu da görebilme şansımız oldu.

Selous’nun bir diğer avantajı da konumu gereği nehir ve göllerin de olduğu bir bölgede olmasıydı ki bu genelde yapılan Jeep Safari haricinde size kanal ve göllerde gezme ve bir çok hayvanı çok daha yakından görebilme imkanı sağlayan boat safari yapma şansını da veriyordu. Boat Safari’yi özellikle akşam üstü saatlerinde yaparsanız enfes bir gün batımında Afrika menzarasıyla doyumsuz sahneleri yaşama şansına sahip olabilirsiniz. Hippopotamus ve timsahları yakından görebilme imkanı da işin bonusu.

Son gün normalden erken kalktık ve sabah kahvaltımızı, bir süre safari yaptıktan sonra doğal yaşamın tam ortasında yaptık.  Kahvaltı yaptığımız yerin 20-30 metre ilerisinde bizi gözetleyen timsahların olduğunu bilerek kahvaltı yapmanın keyfi de gerçekten ayrı oldu 🙂

Tam 3 gün dolu dolu gezdik, dolaştık Jeep ve Boat Safari yaptık ve hayatımızda belki de bir daha yaşayamayacağımız eşsiz bir deneyimi  yaşadık. Her güzel şey gibi tatilin Safari kısmı bitti ama ne mutlu bize ki tatil bitmedi . Sırada gene daha önce yaşamadığımız bir deneyimi yaşamak için tropik bir ada ziyareti var. Zanzibar…